زورگيری مرد معتاد از دختران زير 10 سال

دریافت از:علیرضا طاهرخانی سیادهی

 فردي با ترفند دادن خوراکي، فرزندان آنها را به نقطه‌اي خلوت کشانده و …

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي گفت: زورگير معتادي که با دادن خوراکي به دختر بچه‌ها آنها را به نقطه‌اي خلوت کشانده و اقدام به سرقت طلاي آنها مي‌کرد در مشهد دستگير شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسين بيدمشکي ظهر ديروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پي اعلام شکايت خانواده چند دختر بچه مبني بر اينکه فردي با ترفند دادن خوراکي، فرزندان آنها را به نقطه‌اي خلوت کشانده و طلاي کودکان را با توسل به زور و در حالتي خشن به سرقت مي‌برد موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي قرار گرفت.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي افزود: با توجه به اهميت موضوع تيمي زبده از کارآگاهان دايره مبارزه با سرقت‌هاي به عنف با همکاري افسران آگاهي کلانتري گلشهر تحقيقات خود را آغاز کردند و با شناسايي نقاط جغرافيايي جرم که در منطقه گلشهر مشهد بود تيم‌هاي گشت نامحسوس پليس ماموريت يافتند به صورت پوششي عامل اين سرقت‌هاي خشن را شناسايي و دستگير کنند.

وي خاطرنشان کرد: پس از چند ساعت کنترل و مراقبت نامحسوس، متهم پرونده که جواني 26 ساله و از معتادان پر خطر است را هنگام ارتکاب جرم دستگير کردند و متهم که اعتياد شديدي به مواد مخدر صنعتي دارد در اعترافاتي صريح گفت که براي تامين هزينه مواد مخدر خود با پرسه زدن در کوچه‌ها و شناسايي دختر بچه‌هايي که تنها در حال بازي بودن نزديک شده و در يک لحظه گوشواره و النگوهاي آنان را سرقت کرده است. بيدمشکي با بيان اينکه تاکنون خانواده شش کودک از اين متهم اعلام شکايت کرده‌اند، گفت: با توجه به احتمال افزايش سرقت‌هاي انجام شده توسط اين متهم، شهرونداني که کودکانشان به اين شيوه مورد سرقت واقع شده‌اند هرچه سريع‌تر براي پيگيري شکايت خود به پليس آگاهي خراسان رضوي مراجعه کنند. وي تاکيد کرد: متاسفانه بي توجهي شهروندان در رعايت نکات هشداري و مراقبت از کودکان، فرصت سوء استفاده را براي مجرمان فراهم کرده و سبب بروز چنين جرايمي مي‌شود. رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي خاطرنشان کرد: با توجه به گرم شدن هوا و نزديک شدن به فصل تعطيلات تابستاني از والدين انتظار داريم مراقبت بيشتري از فرزندان خود داشته و آنها را براي بازي و يا حتي خريد به تنهايي از منزل بيرون نفرستند. مردم سالاری 12 خرداد