آزار و اذیت فعالان اینترنتی را متوقف کنید

 ماده ١٩ اعلامیه حقوق بشر:
هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون نگرانی از مداخله و مزاحمت و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.
ماده ٨ اعلامیه حقوق بشر:
هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی مؤثر به مراجع دادرسی از طریق محاکم ذیصلاح ملی در برابر نقض حقوق اولیه ای است که قوانین اساسی یا قوانین عادی برای او برشمرده و به او ارزانی داشته اند.
ماده ١٠ اعلامیه حقوق بشر:
هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی کامل و برابر به دادرسی آشکار و عادلانه توسط دادگاهی بیطرف و مستقل است تا در برابر هر گونه اتهام جزایی علیه وی، به حقوق و تکالیف وی رسیدگی کند.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده‌اند که دادگاه انقلاب تهران هفته گذشته احکام سنگینی را برای هشت فعال سایبری صادر کرده است.

بر اساس این حکم امیر گلستانی؛ ۲۰ سال و یک روز، مسعود قاسم خانی؛ ۱۹ سال و ۹۱ روز، فریبرز کاردارفر (متولد ۱۳۶۵)؛ ۱۸ سال و ۹۱ روز، مسعود سید طالبی (متولد ۱۳۷۲)؛ ۱۵ سال و یک روز، امین (فرید) اکرمی پور؛ ۱۳ سال، مهدی ری شهری؛ ۱۱ سال و نغمه شاهسوندی شیرازی؛ ۷ سال و ۹۱ روز زندان گرفته‌اند. توهین به سران سه قوه و انتشار تصاویر مبتذل از جمله اتهامات این افراد بوده است.

در شرایطی که کشور از  طرفی با انواع تحریم ها روبرو است و از طرف دیگر میلیاردها تومان از ذخیره ملی هر روز به غارت می رود و بیکاری و اعتیاد در جوانان به نقطه اوج خود رسیده است، دغدغه مسوولان همچنان فعالیت جوانان در فضای اینترنتی میباشد.

ما اعضای كميته جوان و دانشجوی كانون دفاع از حقوق بشر در ایران این برخوردها و محدودیت ها را قویاً محکوم میکنیم و اعتقاد داریم سرکوب فعالین رسانه های فضای مجازی نقض آشکار حق آزادی بیان و حق مشارکت در فعالیتهای اجتماعی  بوده و می باید در همه اشکال آن متوقف شود.  

 480

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو