محترم شمردن تمامی حقوق و آزادی های شهروندی حق مسلم کلیه انسانهاست

تلفیق گشت ارشاد و انصار حزب الله،  یا دامن زدن به حس نگرانی و نفرت مردم؟

مادۀ ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.
مادۀ ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر
هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.
مادۀ ۱۲ اعلامیه جهانی حقوق بشر
هیچ احدی نمیبایست در قلمرو خصوصی، خانواده، محل زندگی یا مکاتبات شخصی، تحت مداخله و مزاحمت خودسرانه قرار گیرد. به همین سیاق شرافت و آبروی هیچکس نباید مورد تعرض قرار گیرد. هر کسی سزاوار و محق به حفاظت قضایی و قانونی در برابر چنین مداخلات و تعرضاتی است

چند روز بعد از تصویب دو فوریت طرح “حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر” توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی دبیرکل انصار حزب‌الله از بازگشت این گروه به عرصه سیاست و جامعه خبر داده و گفته است:‌ فعالیت گروه‌های سیار امر به معروف و نهی از منکر انصار حزب‌الله تداوم پیدا می‌کند. در مقدمه این طرح آمده که به دلیل “خلاء قانونی در حال حاضر مبادرت به انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر، حتی در مواردی ممکن است مشمول عنوان مجرمانه ایجاد مزاحمت نیز باشد.” بر اساس این طرح کسانی که با آمران به معروف برخورد کنند سخت‌گیرانه مجازات خواهند شد. 

این تلفیق گشت ارشاد و انصار حزب الله است یا دامن زدن به حس نگرانی و نفرت مردم؟

 این گروه برای بسیاری از مردم شناخته شده هستند، بسیاری از مردم سیستم رفتاری این گروه را می شناسند. کما اینکه مسئولین ذی ربط نیز مسئولیت کارهای این چنین گروه هایی را به عهده نمی گیرند و آنها را خودجوش می نامند. بنابراین حضور ارگانهای اینچنینی که امین به جان و مال و ناموس مردم نیستند، به قانون نیز پاسخگو نیستند در خیابان ها و در برابر مردم بی دفاع خطرناک است.

ما فعالین کانون دفاع ازحقوق بشر درایران ضمن محکوم کردن بازداشتهای غیر قانونی، محدودیت های غیر اخلاقی و اینگونه عملکردهای خودسرانهکه عملا نقض حقوق انسانها و زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی میباشد .

خواستارمحترم شمردن  تمامی حقوق  وآزادی های شهروندی برای حضور در جوامع: اعم از نوع پوشش ویا رفت و آمد در خیابان ها بوده،  احترام به حق شهروندی را حق مسلم کلیه انسانها میدانیم.

503

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی گیسن