فیلم تحقیر وحشیانه پسرک آدامس فروش جلوی دروبین توسط یک «آقازاده» در تهران

پخش ویديوی تحقیر یک پسرک آدامس فروش در اینستاگرام با واکنش‌های زیادی در جامعه و شبکه‌های مجازی مواجه شده است

کلیپی در اینستاگرام منتشر شده که یک «آقازاده» به شکل وحشیانه‌ای یک پسرک آدامس فروش را تحقیر می‌کند. وی از داخل خودرو لاکچری خود به صورتی مواد غذایی را به کودک کار می‌دهد که در شان یک انسان نیست. این رفتار زننده و ضدانسانی با اعتراض‌های زیاد مردم و کاربران در اینستاگرام مواجه شده است.

تحقیر وحشیانه پسرک آدامس فروش جلوی دروبین توسط یک «آقازاده» در تهران
تحقیر وحشیانه پسرک آدامس فروش جلوی دروبین

تحقیر مردم توسط سران حکومت و اطرافیانشان چیز جدیدی نیست. یک نمونه آن سیلی زدن نماینده مجلس به سرباز درحال خدمت در جلو دوربین است. برنامه‌های صدا و سیما مالامال از تحقیر و توهین به مردم می‌باشد. این کار به یک روش جاری در مناسبات سران حکومت و آقازاده‌ها با مردم تبدیل شده است.

فرد تحقیر کننده این پسرک آدامس فروش در این ویدئو همان کسی است که حرکات مشمئز کننده‌ای تحت عنوان دوربین مخفی در اینستاگرام منتشر کرده بود. وی در این ویدئوها توسط مردم گوشمالی داده شد و بدلیل شکایت تحت تعقیب قانونی قرار دارد. این رفتار تحقیر‌آمیز نمونه‌ای از رفتار لمپنیزم است که سران حکومت تلاش می‌کنند آنرا در جامعه گسترش دهند. واکنش‌های خشم‌آلود مردم نسبت به این حرکات نشان‌دهنده تنفر مردم از آقا‌زاده‌ها می‌باشد.

تحقیر مردم توسط سران حکومت

سران حکومت و آقازاده‌هایشان بارها با مطرح کردن موضوعاتی مانند ژن برتر و یا توهین مستقیم به مردم تلاش کرده‌اند، خود را از سایر اقشار جامعه برتر نشان دهند. این برتر دیدن از ابتدای سرکار آمدن دیکتاتوری حاکم به وجود آمده است. آنها با سرقت و غارت اموال عمومی به ثروت‌های افسانه‌ای رسیده‌اند و اکنون تلاش می‌کنند، با به رخ کشیدن ثروت‌هایشان خود را طبقه برتر نشان دهند. اما مشخص است، این کارها تنها به خشم بیشتر مردم می‌انجامد. خشمی که نمونه آن را در اعتراضات آبان ۹۸ و… بخوبی می‌توان مشاهده کرد. مردم در یک چشم بهم زدن هر چیزی که نمودی از این حکومت باشد را در آتش خشم خود خواهد سوزاند.