تلاش ماهان با روپایی زدن برای تامین مخارج سرطان مادر – ویدئو

ویدئوی دردناک نوجوانی که در آرزوی درمان مادرش ازبیماری سرطان می‌خواهد با روپایی زدن توپ فوتبال در خیابان مخارج عمل مادرش را تامین کند

«به عشق مادرم روپایی می‌زنم که خرج عملشو بدم» این نوشته کنار بساط نوجوانی به اسم ماهان است که برای تامین هزینه‌‌های درمان سرطان مادرش در حال نمایش روپایی زدن با توپ است. او روزانه در اماکن شلوغ بخصوص در هنگام غروب آفتاب شروع به هنرنمایی می‌کند تا شاید بتواند با کمک مردم هزینه‌های هنگفت درمان مادرش را تامین کند.

تلاش ماهان با روپایی زدن برای تامین هزینه‌های درمان سرطان مادرش - ویدئو
تلاش ماهان با روپایی زدن برای تامین مخارج سـرطان مادر

هزینه بیماران سرطانی در کشور بسیار بالا می‌باشد. در این سال‌ها با حذف سوبسید داروهای سرطانی قیمت این داروها بشدت افزایش یافته است. هزینه‌های درمان نیز در این سال‌ها افزایش نجومی داشته است. هزینه درمانی یک بیمار سرطانی هر هفته بین ۷ تا ۸ میلیون تومان است.

اکثر این بیماران از لحاظ اقتصادی مربوط به دهک‌های پایین اجتماع است. پرداخت این هزینه برای این خانواده‌ها غیرممکن است. در بسیاری از مواقع خانواده این بیماران مجبور به فروش منزل، خودرو و سایر وسایل زندگی خود می‌شوند.

سونامی سرطان
سونامی سـرطان در ایران بدلیل آلودگی ‌آ‌ب و هوا

هزینه‌های گزاف درمان سـرطان در کشور

سونامی سرطان
وجود انواع مختلف سرطان با هزینه‌های سنگین

بسیاری از هزینه‌های شیمی درمانی از لیست تعهدات بیمه خارج شده و مردم مجبور به پرداخت نقدی آن میباشند. در بسیاری از کشورهای جهان بیماران سرطانی تحت پوشش کمک‌های دولتی و یا سازمان‌های خیریه قرار دارند. اما در ایران، سازمان‌های غیردولتی برای این کار محدود است و بسیاری از بیماران بایستی هزینه‌ها را نقدا پرداخت کنند. به گفته کارشناسان بهداشت، سالانه ۷۰۰ هزار ایرانی به دلیل هزینه‌های بالای درمان به زیر خط فقر می‌روند.

در حال حاضر سرطـان از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان است. انواع مختلفی از سـرطان وجود دارد که هرکدام بنا به موقعیت خاص آن روش درمانی خاص خود را دارد. این نوجوان نیز برای پرداخت هزینه‌های درمان مادرش مجبور به این کار است. از وضعیت او مشخص است که وی در زمینه فوتبال دارای استعدادهای خاصی است. اما سران حکومت با بی‌توجهی به وضعیت مردم تنها باعث سوخته شدن این استعدادها می‌شوند.