فرامرز آبیل، نوجوان ۱۵ ساله توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

1402.06.01 هرانا

خبرگزاری هرانا – روز سه شنبه سی و یکم مردادماه، فرامرز آبیل (براهویی)، نوجوان ۱۵ ساله و برادر اسماعیل آبیل (براهویی)، یکی از جانباختگان وقایع هشتم مهرماه ۱۴۰۱ موسوم به “جمعه خونین زاهدان”، توسط نیروهای امنیتی در تربت حیدریه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، روز سه شنبه سی و یکم مرداد ۱۴۰۲، فرامرز آبیل (براهویی)، نوجوان ۱۵ ساله و برادر اسماعیل آبیل، یکی از جانباختگان وقایع هشتم مهرماه ۱۴۰۱ در مصلی زاهدان موسوم به “جمعه خونین زاهدان” بازداشت شد.

در این گزارش آمده است: “این نوجوان هفته گذشته برای حضور بر مزار برادرش از مشهد به زاهدان سفر کرده بود. وی روز گذشته در مسیر بازگشت به مشهد، در ایست و بازرسی کامه واقع در شهرستان تربت حیدریه توسط نیروهای نظامی بازداشت شده است.”

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و محل نگهداری این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

فرامرز براهویی (آبیل)، متولد ۸ آذر ۱۳۸۸، اهل زاهدان و ساکن مشهد است.

اسماعیل آبیل (براهویی) ⁩، ۲۳ ساله که در جریان وقایع هشتم مهر ۱۴۰۱، در مصلی زاهدان بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

گفتنی است در روز جمعه هشتم مهر ۱۴۰۱، بیش از ۱۰۳ نفر از جمله ۱۴ کودک در جریان اعتراضات سراسری پس از نماز جماعت در مصلی زاهدان مورد هدف تیراندازی قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.