مشهد؛ یک قربانی کودک همسری توسط شوهرش به قتل رسید

۱۳ آذر ۱۴۰۲ هرانا

خبرگزاری هرانا – یک نوجوان هفده ساله در یکی از خیابان های مشهد توسط شوهرش در مقابل انظار عمومی با ضربات متعدد چاقو به قتل رسید. متهم به قتل، هم اکنون در بازداشت بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه خراسان، روز پنجشنبه نهم آذر ۱۴۰۲، یک دختر نوجوان در مشهد توسط همسر خود به قتل رسید.

براساس این گزارش، پنج‎شنبه گذشته یک دختر نوجوان با هویت “زینب- الف” در یکی از خیابان های مشهد در مقابل انظار عمومی توسط یک مرد با بیست ضربه چاقو به قتل رسید. زینب حدود هشت ماه قبل عقد کرده بود اما کماکان به همراه خانواده خود زندگی میکرد.

در تحقیقات پلیس و اظهارات خانواده این دختر، مشخص شد که زینب توسط شوهر خود مورد ضربات چاقو قرار گرفته است.

متهم به قتل که هویت وی “احمد- ح، ۲۲ ساله” گزارش شده است، روز گذشته در شهر پیشوا واقع در استان تهران بازداشت شد.

متهم پس از بازداشت به مشهد منتقل و علت این اقدام را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

رسیدگی به این پرونده ادامه دارد.

عموما واژه کودک‌همسری در ایران در مورد کودکان دختری به کار می‌رود که با مردان بزرگسال به خاطر اجبار حاصل از سنت‌های قومی، فقدان دانش و تحصیلات یا مشکلات اقتصادی خانواده ازدواج می‌کنند. طبق بررسی‌ها استان‌های مرزنشین خوزستان، کردستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد ازدواج در سنین کودکی در آنان رخ می‌دهد. از جمله دلایل رایج کودک همسری در ایران می‌توان به «فقر و آداب و رسوم فرهنگی» اشاره کرد. در اکثر این موارد دختران قربانی کودک همسری می‌شوند.