جان زندانیان سیاسی در زندان کارون اهواز در خطر است

بی توجهی مسئولین زندان کارون اهواز نسبت به بیماریهای زندانیان سیاسی و عدم دسترسی به امکانات درمانی و بهداشتی موجب پیشرفت و حادتر شدن بیماری آنها گردیده و زندگی آنان را با خطر جدی روبروکرده است.

نبود آب شرب سالم، عدم وسائل و تجهیزات سردکننده و تهویه مناسب در فصل گرما، کمبود فضا، تخت و غذای نامناسب از جمله مواردی‌ست که دوران حبس را برای زندانیان محبوس در زندان کارون  مشقت‌ بار کرده است .

زندان کارون اهواز یکی از زندان‌های غیراستاندارد ایران است که با حداقل معیارها و شرایط تعیین‌شده که در آئین‌نامه زندان‌ها از آن یاد شده فاصله‌ی بسیار دارد. زندان کارون از زندان‌هایی‌ست که برخی زندانیان سیاسی را جهت تبعید به آنجا انتقال می‌دهند…..

اسامی و نوع بیماریهای فعالین محبوس در زندانن کارون اهوازکه نیاز فوری به درمان دارند:

نوع بیماری نام و نام خانوادگی ردیف
ناراحتی کلیه و سنگ مثانه مسعود دغاغله 1
زخم معده مزمن عبدالامام زایری 2
مغز و آسیب نخاع محمد علی عموری 3
  MS بیماری جابر صالحی 4
آرتوروز، وی به سبب صدمات ناشی از شکنجه قادر به ایستادن نیست کاظم خوش نمک 5
مشکل حاد قلبی یحیی ناصری 6
مشکل  مجاری ادرار  و زخم معده مزمن سید مختار آلبوشکه 7
مشکل مغز و اعصاب حسن عبیات 8
مشکل غدۀ تیروئید سخی ریگی 9
مشکل کلیه ومجاری ادراری اسماعیل وفایی 10
‌مشکل حاد آرتوروز و کمر ناشی از شکنجه و ضرب و شتم دوران بازجوئی غلامحسین کلبی 11

 همچنین آقایان حسن عبیات، خالد عبیداوی، جاسم ساعدی و رضا عبیداوی از زندانیان سیباسی کارون اهواز هستند که مدت 4 سال است بدون تعین حکم در بازداشت به سر می برند .

بر مبنای مواد 5 و 6 اعلامیه جهانی حقوق بشرهيچ کس نبايد شکنجه شود يا تحت مجازات يا رفتاری ظالمانه ، ضد انسانی يا تحقير آميز قرار گيرد، و هر کس حق دارد که شخصيت حقوقی اش در همه جا به رسميت شناخته شود.

اما

دولت جمهوری اسلامی ایران ناقض دائمی و برنامه ریزی شده حقوق انسانی خصوصا در برخورد با اقوام وملل ایرانی است و هر از گاهی به بهانه های مختلف اقوام و ملل ایرانی را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده و به خاک و خون میکشد.

اعضای کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران ضمن حمایت از این زندانیان حکم صادره را  محکوم کرده و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی، عقیدتی  بوده وحضور فعال گزارشگر ویژه سازمان ملل در ایران را خواستارند.

558

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق اقوام وملل ایران