آزادی بیان، دسترسی به اطلاعات، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت حقوق ملت قلمداد میشوند

نرم افزارهای «لاین»، «واتسآپ» و «تانگو»  به طور کامل فیلتر شدند.

مادۀ  12 اعلامیه جهانی حقوق بشر

نبايد در زندگی خصوصی ، امور خانوادگی ، اقامت گاه يا مکاتبات هيچ کس مداخله های خودسرانه صورت گيرد يا به شرافت و آبرو و شهرت کسی حمله شود. در برابر چنين مداخله ها و حمله هايی ، برخورداری از حمايت قانون حق هر شخصی است.

مادۀ  27

1 ) هر شخصی حق دارد آزادانه در زندگی فرهنگی اجتماع سهيم و شريک گردد و از هنرها و به ويژه از پيشرفت علمی و فوايد آن بهره مند شود.

محمود واعظی،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در 14 آبانماه سال جاری می‌گوید:  دولت بنا ندارد شبکه‌های اجتماعی که «در چارچوب» می‌توان از آن‌ها بهره گرفت را محدود کند. حسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز می گوید:راه مقابله با «تاثیر بد» شبکه‌های اجتماعی فیلتر کردن آن‌ها نیست.همزمان صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه روز ۹ مهر خواستار «پالایش» فضای مجازی شده  است. پیش از آن نیز غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه از وزیر ارتباطات خواسته بود که ظرف حداکثر یک ماه شبکه‌های اجتماعی از جمله «واتس‌اپ، وایبر و تانگو» را مسدود یا به «طور موثر» کنترل کند.

و در نهایت کمیته تبیین مصادیق مجرمانه درهفدهم دیماه، گفته است: «دستور قضایی فیلترینگ نرم‌افزارهای ارتباطی تلفن همراه شامل لاین، واتس‌آپ و تانگو صادر شده و در ادامه میگوید: این دستور «ارتباطی به فیلترینگ هوشمند ندارد و نرم‌افزارهای یاد شده به طور کامل فیلتر می‌شوند.»

ما اعضای نمایندگی هانوفر اعلام میکنیم آزادی بیان، آزادی دسترسی به اطلاعات، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت در شمار حقوق یک ملت قلمداد میشود و لذا بحث مداوم بر سر محروم کردن کاربران ایرانی از خدمات مختلفی که دسترسی به اینترنت فراهم می آورد، عملا در تعارض مستقیم با حقوق آنان است.

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی هانوفر