تخریب مدرسه روستایی توسط باد و نجات ۶ دانش آموز با فداکاری یک معلم

١٠ صبح ١۶ دی ماه:

 صدای فریادهای دانش‌آموزان در کوچه‌های روستا پیچید.

معلم فداکار مشکین‌شهری جانش را به خطر انداخت تا ۶ دانش‌آموز روستا را از مرگ نجات دهد. دراین ماجرای هولناک معلم مشکین‌شهری و یکی از اهالی روستا پس از نجات جان دانش‌آموزان زیر آوار گرفتار شدند و در چند قدمی مرگ قرار گرفتند.

به گزارش هرانا به نقل از شهروند؛ ساعت ١٠ صبح ١۶ دی ماه بود که صدای فریادهای دانش‌آموزان در کوچه‌های روستا پیچید. اهالی روستا با شنیدن صدای فریادهای بچه‌ها هراسان از خانه‌هایشان خارج شدند. دانش‌آموزان که از ترس رنگشان پریده بود و نفس نفس می‌زدند به اهالی گفتند وقتی شدت طوفان زیاد بود دیوارهای کانکس مدرسه از جا درآمد و درهمین زمان بود امیر صادقی معلم فداکار مشکین‌شهری و اسلام امینی عضو شورای روستای ساطی شهرستان مشکین‌شهر، آن‌ها را به بیرون از کانکس انتقال دادند اما خودشان زیر آوار گرفتار شدند. وقتی اهالی روستا در جریان ماجرای هولناکی را که رخ داده بود از زبان کودکان شنیدند، بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند و با عجله خود را به محل حادثه رساندند. اهالی روستا ٢مرد بیهوش را از زیر آوار بیرون کشیدند و توسط اورژانس به بیمارستان ولی‌عصر مشکین‌شهر منتقل کردند. معاینات تیم پزشکی نشان می‌داد که صادقی معلم مدرسه از ناحیه قفسه سینه و یکی از دستانش دچار آسیب جدی شده اما امینی عضو شورای اسلامی روستا فقط دچار جراحت‌های سطحی شده است.

ابراهیم امامی فرماندار شهرستان مشکین‌شهر درباره این حادثه به «شهروند» گفت: «در زمان آغاز طوفان، آقای صادقی درحال تدریس به ۶ دانش‌آموز روستایی بود اما ناگهان دیوارهای قدیمی که از جنس ورقه آهن بود؛ از هم جدا شد. وقتی معلم کلاس، متوجه ماجرا شد، دانش‌آموزان را با عجله از کانکس خارج کرد. اسلام امینی هم به کمک او رفت و ۶دانش‌آموز را پیش از این‌که کانکس تخریب شود، خارج کردند. پس از خروج آخرین دانش‌آموز دیوارهای آهنی کانکس بر اثر شدت طوفان روی این دو مرد فداکار افتاد. این مردان با کمک اهالی روستا به بیمارستان منتقل شدند.»

گفت‌و‌گو با مرد فداکار

اسلام امینی عضو شورای اسلامی روستای «ساطی» از بیمارستان مرخص شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشته است. او به «شهروند» گفت: «صدای فریادهای بچه‌ها را شنیدم و دوان دوان به سمت کانکس رفتم. گردباد به‌حدی شدید بودکه چشم چشم را نمی‌دید اما با این حال دانش‌آموزان را نجات دادیم. در لحظه آخر بود که ناگهان دیوارهای آهنی کانکس سقوط کرد. بعد از آن دیگر چیزی به یاد ندارم. وقتی چشمانم را باز کردم دیدم که در بیمارستان هستم.»

اما امیر صادقی معلم فداکار مشکین‌شهری همچنان در بیمارستان ولی‌عصر تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد. او به خاطر صدمه شدیدی که به ریه‌اش وارد شده باید مدتی از دستگاه اکسیژن استفاده کند و به همین خاطر نمی‌تواند صحبت کند. فرماندار شهرستان مشکین‌شهر درباره وضع معلم فداکار به «شهروند» گفت: «روز حادثه پس از بستری شدن معلم فداکار چندین بار به عیادت او رفتیم. طبق گفته پزشکان، او به علت ضربه شدید به قفسه سینه‌اش از ناحیه ریه دچار آسیب شدیدی شده و از طرفی یکی از گوش‌ها و یکی از دستانش نیز دچار شکستگی شده است و به همین خاطر باید چند روزی در بیمارستان تحت مراقبت باشد تا وضعیتش روبه بهبودی برود.»

وی در ادامه درباره مدرسه غیراستاندارد روستای «ساطی» نیز گفت: «این کانکس نیز که به‌عنوان کلاس درس برای حدود ۶دانش‌آموز مورد استفاده قرار می‌گرفت ٢۵‌سال پیش با کمک دولت و همکاری اهالی روستا ساخته شده بود. این کانکس باید هر‌سال مورد بازدید و تعمیر قرار می‌گرفت اما متاسفانه این کار انجام نشده است.»

معلمی با ٢٢‌سال سابقه کاری

محمدرسول حسین‌نژاد مدیر آموزش و پرورش مشکین‌شهر نیز دراین‌باره گفت: «صادقی یکی از معلمان زحمت‌کش مشکین‌شهری است که با ٢٢‌سال سابقه کاری جزو با سابقه‌ترین کارمندان آموزش و پرورش به شمار می‌آید. این معلم فداکار سال‌ها است که برای خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان منطقه محروم، هر روز کیلومتر‌ها راه را طی می‌کردند تا با حضور در روستای «ساطی» به ۶ دانش‌آموز دختر و پسر این روستای محروم درس بدهد.» هرانا 18 دیماه