مهدیه گلرو و امید کوکبی را آزاد کنید.

 

طبق  ماده ی ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر:

هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.

 همچنین طبق ماده ی ۱۸ اعلامیه:

هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب [دین]، و آزادی علنی و آشکار کردن آئین و ابراز عقیده، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی یا به اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است.

 و طبق ماده ی ۵ همین اعلامیه نیز:

هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.

مهدیه گلرو فعال دانشجویی، فعال حقوق زنان، عضو شورای دفاع از حق تحصیل، نایب دبیر سابق انجمن دانشگاه علامه طباطبایی، عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی، عضو کانون شهروندی زنان و دانشجوی رشته اقتصاد صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی چند روز پس از تجمع فعالان جنبش زنان در برابر مجلس شورای اسلامی در٣٠ مهرماه ١٣٩٣ در اعتراض به اسیدپاشی های زنجیره ای که در اصفهان رخ داد، دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.

 سعید خلیلی وکیل امید کوکبی در صفحه فیس بوک خود نوشت: رای محکومیت دکترامید کوکبی در دادگاه هم عرض با همان استدلالات شعبه بدوی و بدون توجه به دلایل جدید ابرازی و نظر دیوان عالی کشور تایید شد.

امید کوکبی، دانشجوی فوق دکترای فیزیک اتمی در دانشگاه تگزاس آمریکا با گرایش لیزر، در ١٠ بهمن سال ١٣٨٩ بازداشت شد.

این جوان نخبه ایرانی، پس از سفر به ایران بمنظور دیدار با اعضای خانواده،  بهنگام خروج از کشور در فرودگاه امام دستگیر شد. وبه اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی کشور توسط نیروهای امنیتی زندانی شد.

ما فعالین کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجوی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران ضمن محکوم کردن اینگونه بازداشت ها و برخوردها، خواهان آزادی فوری آنان بوده همراه با فراهم نمودن محیطی توأم با آزادی اندیشه و بیان برای تمام اقشار ملت ایران بویزه دانشجویان.

 570

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو