فریاد از بیداد

ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر:

هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب [دین]، و آزادی علنی و آشکار کردن آئین و ابراز عقیده، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی یا به اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است.

ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر:

 هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون نگرانی از مداخله و مزاحمت و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.

در دولت جمهوری اسلامی ایران حملات سیستماتیک دولتی بمنظورمحو پیروان سایر ادیان  و یا راندان آنان به خارج از کشور پیوسته ادامه داشته و روز به روزگسترده تر میشود، آمران و عاملان این رویه با اعمال شکنجه های روحی وجسمی به باورمدان ادیان و مذاهب دیگر موجب تصفیه فیریکی آنان میشوند: دستگیری، یورش شبانه به منازل و مراکز عبادتی، محدودیت های ویژه درزندان، ممانعت از درمان و دارو، عدم دسترسی به وکیل، عدم پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی، تخریب عبادت گاه ها و گورستان ها و… تنها نمونه های کوچکی هستند از محرومیت حقوق شهروندی و دگراندیش ستیزی، به کمک گلوله و چماق و اسید و چاقو در نظام جمهوری اسلامی.  

و اینک چند نمونه دیگر:

دیوان عدالت ادری کشور به ممانعت ازادامه تحصیل چند جوان بهایی که حائز رتبه در بهترین دانشگاه های دولتی ایران شده و به دلیل نقص در پرونده پذیرش نشده بودند، رای داد .این رای در پاسخ به  شکایت این جوانان به دیوان عدالت صادر شده است.حقوق دانان و فعالان حقوق بشر این اقدام قوه قضائیه ایران را خلاف اصل سوم قانون اساسی مبنب بر رفع تبعیض و اصل های ۱۹ ، ۲۰ و ۲۸ قانون اساسی می دانند.

محمد علی طاهری، زندانی عقیدتی و بینانگذار عرفان حلقه در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۳ با حکم قطعی افساد فی الارض از زندان اوین به مکانی نامعلوم منتقل شده است.آقای طاهری از روز جمعه هفتم آذر ۱۳۹۳، پس از بستری بودن در بهداری زندان اوین به علت عارضه قلبی حاصل از اعتصاب غذا، با حالت ضعف شدید ناشی از اعتصاب غذا، به اداره کل حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات (حفا واجا) تحویل و تاکنون به زندان اوین بازگردانده نشده اند.

در 12 بهمن ماه سال جاری و در پی اقدامی مشکوک مسئولین زندان با نشان دادن برگه اعزام  برای درمان پوکی استخوان آقای کاظمینی بروجردی را با آمبولانس به درمانگاه زندان اوین منتقل كردند مسئولان بهداری قصد تزریق آمپول رانيتيدين را داشتند و ایشان به دلیل سلامت معده به این عمل اعتراض میکنند و در نهایت علی رغم ابراز ناراحتی و درد ناشی از مشکلات  قلبی، ریوی، کلیوی و درد شدید استخوان که داشتند هیچ گونه اقدام درمانی در موردشان صورت نگرفته و   به سلول بازگردانده میشوند.

ما اعضای کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان اعلام میداریم: سیاست ستیز با دگر اندیشان و محروم کردن آنها ازحقوق شهروندی که 36 سال است از طرف دولتمردان جمهوری اسلامی ایران با شدت و حدّت دنبال میشود. نمایشی تبعیض آمیز علیه پاره ای از شهروندان ایرانی است و دفاع از حقوق این قشر ازهم وطنان ما صرفنظر از دین و آئین و عقیده آنان، بایستی در سرلوحه فعالیت تمام فعالان و نهادهای مدافع حقوق بشر در ایران  و جهان قرار گیرد .

572

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق  پیروان ادیان