ماده مخدری که با چهره خوراکی، نوجوانان را به دام خود می‌کشد!

۴مرداد ۱۴۰۳ فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، انسیه حاتمی؛ مسئله اعتیاد در نوجوانان و جوانان در سال‌های اخیر جزو موضوعاتی است که بسیار رایج شده و تعداد زیادی از فرزندان را در دام خود انداخته است.

موارد و موضوعات مختلفی در جریان اعتیاد و پیشگیری از روی آوردن نوجوانان و جوانان به مواد مخدر موثر هستند که محیط امن در خانه و خانواده، آموزش و تعلیم مهارت‌های اجتماعی در مدارس، آگاه‌سازی نوجوانان از عوارض و آسیب‌های اعتیاد، ایجاد محیطی صمیمی برای انجام مشورت با مشاور در صورت مواجهه با مشکل و فعالیت رسانه‌ای درست از مهم‌ترین آنهاست.

هر کدام از این موارد نیاز به بررسی تخصصی و آموزش توسط کارشناسان آن حوزه دارد مخصوصا در حوزه خانواده پیشنهاد می‌شود حتما با مراجعه به مراکز مشاوره و شرکت در کارگاه‌های آموزشی نحوه تعامل درست با نوجوانان را بیاموزند.

متاسفانه یکی از علت‌های که باعث افزایش درگیر شدن قشر نوجوان با مواد مخدر شده این است که مواد مخدر صنعتی جدید در قالب‌های عوام‌فریبانه همچون ادکلن، قرص، موادغذایی و خوراکی توسط قاچاقچیان و سوداگران مرگ وارد جامعه شده و بیشتر اوقات دانش‌آموزان حتی از اینکه محصول خریداری شده حاوی ماده مخدر است، بی اطلاعند.