هزاران معضل، بخشی از زندگی روزمرۀ انسانهائی است بنام پناهجو

خطر دیپورت فعال سیاسی کُرد محکوم به حبس ابد از نروژ به ایران

24809

مادهء ١٤ اعلامیه جهانی حقوق بشر

١- در برابر شكنجه، تعقيب و آزار، هر شخصی حق درخواست پناهندگی و برخورداری از پناهندگی در كشورهای ديگر را دارد.

مادهء ١٣ اعلامیه جهانی حقوق بشر

هر شخصی حق دارد در داخل هر كشور آزادانه رفت وآمد كند و اقامتگاه خود را برگزيند

اداره‌ی امور مهاجرت نروژ در یک اقدام تأمل‌برانگیز درخواست پناهجوی کُرد، حمید عبدیلی‌پور را پس از ۶ سال اقامت در این کشور، رد کرد. در حالیکه عبدیلی‌پور ابتدا در زندان ارومیه به ۱۵ سال حبس و سپس با درخواست تجدیدنظر در حکم وی، حکمش به حبس ابد افزایش یافت. این در حالی است که طبق قانون اساسی جهموری اسلامی ایران، دادگاه تجدیدنظر، حق افزایش حکم را ندارد. خانواده‌ی حمید عبدیلی‌پور از تمامی فعالان مدنی و حقوق‌بشری، سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق‌بشر، انسان‌های آزادیخواه درخواست می‌کند که هرچه در توان دارند برای نجات جان وی انجام دهند.

فراتر از سي و پنج سال است كه انسانهاي ازاديخواه و تحت ستم  تنها برای براي نجات جان، دچار معضلی  بنام پناهندگي شده اند ، از مشکلات اجتماعی و دولتی تا بيماري، گرسنگي، فقر، فحشا ، خودکشی، مسکن، دریافت هزیبه روزانه، اجازه کار، اجازه خروج از منظقه و در نهایت قوانین جاری  و متفاوت در اتحادیه اروپا برای پذیرش مهاجر

هزاران معضل، بخشی از زندگی  روزمرۀ  انسانهائی است بنام پناهجو.

 این فعال سیاسی کُرد شش سال است که درخواست پناهندگی خود را به اداره مهاجرت نروژ ارائه داده، اما درخواست وی توسط این اداره رد شده است. 

این در حالی است که برگه حکم دادگاه وی به همراه برگه رسمی و تاییدیه سیاسی یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران، به سفارت نروژ در تهران تحویل داده شده و علی‌رغم وجود این  اوراق و مدارک پلیس نروژ حکم دیپورت وی را صادر کرده است.

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران توجه شما آزادیخواهان و نهادهای سیاسی و مدافعین حقوق بشری را برای  رسیدگی ونجات این فعال سیاسی و سایر پناهجویان جلب می نماید.

577

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی