در تضاد با مواد 18 و 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر مبنی بر:

هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب [دین]، و آزادی علنی و آشکار کردن آئین و ابراز عقیده، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی در محیط عمومی و یا خصوصی است.

هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون نگرانی از مداخله و مزاحمت و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.

جهانیان بدانند که:

دولت جمهوری اسلامی ایران بطور برنامه ریزی شده ، مستمر و گسترده فشار های وارده بر باورمندان ، سایر ادیان و عقاید را روز  افزون کرده و در این راه از هیچ بهانه و دستاویزی روگردان نیست که از آن جمله اند:

ماموران امنیتی به یک جلسه مذهبی بهاییان تهران مراجعه کرده و مونا محرابی و الهام کرم‌بخش را بازداشت کردند.

شعبه سوم دادگاه انقلاب شهر مشهد منوچهر خلوصی را به دلیل بهائی بودن به شش سال حبس تعزیری محکوم کرد موارد جرم: 1 عضویت در فرقه بهاییت. 2  اقدام علیه امنیت داخلی کشورجمهوری اسلامی ایران از طریق عضویت در تشکیلات غیر قانونی بهاییت و پذیرفتن نقش در سلسله مراتب تشکیلاتی و دخالت مستمردر فعالیت ان. 3  فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و به نفع تشکیلات بهاییت 4-    استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره

حمیدرضا مرادی فعال حقوق دراویش که چندی پیش در حالی که برای مشاوره پزشکی از بیمارستان سینا به بیمارستان شهدای تجریش منتقل می‌شد، از وسط راه به زندان اوین عودت داده شد، هم اکنون بیش از دو هفته است که حتی از مصرف داروهای قلبی خود محروم است.

ماموران امنیتی مدرسه دینی با سابقه «سنت نبوی» اهل سنت مشهد را تعطیل و اساتید آن را ممنوع التدریس کردند.

دولت جمهوری اسلامی ایران در اقدامی تازه و علیرغم موافقت مسئوولین ندامتگاه مرکزی کرج مبنی بر آزادی مشروط کشیش بهنام ایرانی با توجه به بیماری وی ، همچنان دادستانی و قاضی پرونده بر ادامه حبس این کشیش زندانی پافشاری میکنند. کشیش بهنام ایرانی تا امروز ۱۵ فوریه ۲۱۰۵ ،هزار و سیصد و پنجاه و دو روز هست که در حبس به سر میبرد.

اعضای کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان کانون دفاع از حقوق بشر در ایران ، ضمن محکوم نمودن هرگونه تبعیض عقیدتی، خواهان برابری حقوق ایرانیان و نوع بشر فارغ از عقاید  و باورهای مذهبی آنان می‌باشند.

576                            

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان