یک نوجوان ۹ روز پس از زخمی شدن بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در هیرمند، جانباخت

یکشنبه 8 مهر ،هرانا

خبرگزاری هرانا – روز جاری، یک نوجوان ۱۶ ساله که در پی تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در مناطق مرزی شهرستان هیرمند زخمی شده بود، پس از ۹ روز تحمل جراحات جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، امروز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳، یک نوجوان در شهرستان هیرمند بر اثر تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی جان باخت.

هویت این نوجوان، محمد ساسولی، ۱۶ ساله، اهل و ساکن روستای مرزی ساسولی از توابع شهر دوست‌محمد واقع در شهرستان هیرمند، گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، محمد که روز شنبه ۳۱ شهریورماه، توسط ماموران هنگ مرزی بدون اعلام ایست و یا هشدار قبلی هدف تیراندازی مستقیم قرار گرفته و بر اثر شدت جراحات از ناحیه قلب در بخش آی سی یو بیمارستان امیرالمومنین زابل در کما بسر میبرد، پس از ۹ روز تحمل جراحات جان خود را از دست داد.

در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.