اعزام ۶۵۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای “راهیان نور” تا پایان شهریورماه

این اقدام  در حالی صورت می‌گیرد که در سال‌های اخیر اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شرکت‌کننده

در این اردوها بار‌ها دچار حادثه شده است و شمار زیادی از مسافران آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

فرستنده خبر: مریم مرادی Maryam Moradi     

وزیر آموزش و پرورش در دولت حسن روحانی می‌گوید تا پایان سال تحصیلی ۹۳-۹۴ در شهریورماه، شمار دانش‌آموزانی که برای بازدید از مناطق جنگی جنوب ایران راهی اردوهای موسوم به “راهیان نور” می‌شوند، به ۶۵۰ هزار نفر می‌رسد. او این آمار را در تاریخ این اردوها «بی‌سابقه» دانسته است.

به نوشته‌ی خبرگزاری “تسنیم”، علی‌اصغر فانی روز چهارشنبه (۲۸ مرداد-۱۹ آگست) در همایش “قرارگاه مرکزی راهیان نور” در محل سازمان شبه‌نظامی “بسیج” گفت: «نزدیک به ۵ میلیارد تومان از هزینه‌های اردوهای راهیان نور توسط دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها در قالب مشارکت‌های مردمی تامین شده است.»

آقای فانی در این سخنرانی هم‌چنین، «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت روحیه گذشت، انتقال فرهنگ رزمندگان به نسل فعلی و آینده، و تقویت روحیه آمادگی در میهن اسلامی با رویکرد اسلامی» را از جمله وظایف و تاثیرات اردوهای “راهیان نور” دانست.

گفتنی است “وزیر آموزش و پرورش” جمهوری اسلامی پیش‌تر در آبان‌ماه سال گذشته پیش‌بینی کرده بود شمار شرکت‌کنندگان در اردوهای “راهیان نور” در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ به حدود یک میلیون دانش‌آموز برسد.

در مردادماه ۹۳ نیز حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی حسن روحانی، در سخنانی گفته بود که هر ایرانی باید «تا قبل از ۵۰ سالگی» دست‌کم یک بار از مناطق جنگی جنوب ایران بازدید کند و «از برنامه‌های “راهیان نور” بهره‌مند شود».

او با بیان این‌که «سالانه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه‌های استانی و ملی برای حرکت “راهیان نور” هزینه می‌شود»، افزوده بود که این “حرکت”، یک “سرمایه‌گذاری فرهنگی” و “نیاز دینی، ملی و بخشی از هویت کشور” است و جمهوری اسلامی «بابت این هزینه ضرر نمی‌کند».

اظهاراتی از این دست در خصوص اردوهای “راهیان نور” در حالی صورت می‌گیرد که در سال‌های اخیر اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این اردوها بار‌ها دچار حادثه شده است و شمار زیادی از مسافران آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.تقاطع 29 مرداد