به داد کودکان تشنه کرمانشاه برسید

images

فرستنده: مریم مرادی Maryam Moradi     

ده‌ها روستا در دهستان‌های جلالوند و عثمانوند بخش سرفیروزآباد “کرمانشاه” که در مجموع حدود ۲۰۰ خانوار را در دل خود جای داده اند، این روزها وضعیتی بحرانی دارند، خشک شدن چشمه‌ها و چاه‌های آب، اوضاع را وخیم‌تر کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مشرق، کم آبی، خشکسالی و بی توجهی مسئولین برای مردم این روستاها، مانند نمک روی زخم آزار دهنده است.

بطوری که اگر پای درد دل هرکدام از اهالی بنشینید حرف هایی بس ناراحت کننده از وضعیت انسانی در این منطقه را خواهید شنید.

در این روستاها که شغل اصلی مردمانش کشاورزی و دامداری است، خشک شدن چشمه ها و چاه های آب اوضاع را وخیم کرده است و به نوعی ادامه زندگی غیر قابل تحمل شده است.

صدها رأس دام سبک و سنگین هر روز به علت این مشکلات در حال از بین رفتن و یا فروش اجباری  هستند و کشاورزان نیز با توجه به خشکسالی های اخیر و سال جاری مزارع خود را از ۱ تا ۱۰۰درصد از دست داده اند و محصولی را از اراضی خود برداشت نکرده اند.

در کنار این شرایط بحرانی آب و هوایی، یکی دیگر از مشکلات که به نوعی باعث ناراحتی مردم روستا شده است، کم توجهی مسئولین بویژه بخشداری سرفیروزآباد است که طبق اظهارات برخی از مردم بومی این دو روستا آبرسانی به صورت نامنظم و هفت روز یکبار انجام می شود که این میزان آب نیز به هیچ عنوان جوابگوی نیاز آنها نیست. تصاویر بیشتر این فاجعه در خبرگزاری هرانا 15 شهریور