فضای آموزشی مناطق سیل زده برای آغاز سال تحصیلی آماده می شود

۱۳۹۸/۴/۱۵

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، چرخ بازسازی مناطق سیل زده استان لرستان به حرکت در آمده است و تکاپوی مردم جهت بازسازی منازل آغاز شده است.دانش آموزان اما در حال سپری کردن اوقات فراغت خود هستند و بسیاری از آنان بویژه در مناطق روستایی درگیر باسازی منازل خود هستند.

روزها و ماه ها به تندی سپری می شود و حدود دو ماه دیگر سال تحصیلی جدید آغاز می شود و دانش آموزان مناطق سیل زده همچون دیگر دانش آموزان باید راهی مدارس شود.

مدارس برخی مناطق سیل زده تخریب شده اند و برخی مناطق دیگر مدارس آن دچار خسارت شده اند و به رغم خبرهایی از مشارکت خیران در بازسازی مناطق سیل زده در عرصه فضای آموزش فعالیت چشمگیری دیده نمی شود.

با توجه به پر باران بودن استان لرستان و آغاز بارش باران از مهر ماه، بیم آن می رود که مدارس مناطق سیل زده به موقع بازسازی نشده و دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی با مشکل فضای آموزشی مناسب مواجه شوند.

«سید موسی خادمی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: کار بازسازی مناطق سیل زده در استان آغاز شده است.

استاندار لرستان، با اشاره به ماموریت نوسازی مدارس استان در بازسازی مناطق سیل زده، گفت: برای آماده سازی فضا های آموزشی آسیب دیده از سیل  و بهره برداری از این فضا ها تا آغاز سال تحصیلی نیاز به مشارکت و یاری خیران و افراد توانمند است.

وی با اشاره به اعتبارات جدید ابلاغ شده در حوزه زیرساخت‌ها مانند راه‌سازی، عمران شهری، آب، برق و گاز … اظهار کرد: دستگاه‌ها هر چه سریع‌تر باید کار را شروع کرده و منتظر آمدن منابع به استان نباشند.

خادمی، گفت: برخی روستاها در رابطه با اصلاح حریم و یا مسائل زمین مشکلاتی دارند که در این جلسه بررسی و تصمیمات لازم گرفته شد.

 استاندار لرستان، بیان کرد: مدارسی که در اثر سیل تخریب شده باید تا اوایل مهر بازسازی شوند.

 وی ادامه داد: مصوب شد که هرچه سریع‌تر زمین در اختیار نوسازی مدارس قرار بگیرد. هرچند مدارس پیش ساخته نیز در صورت آماده نشدن پیش‌بینی شده است.

خادمی به موضوع دیوار ساحلی رودخانه پلدختر که مشکلاتی برای منازل و تاسیسات عمومی ایجاد می‌کند، اشاره کرد و گفت: تیم کارشناسی مجدد بررسی خواهد کرد و در صورت امکان در حریم بستر رودخانه تجدید نظر می‌شود.

ی خاطرنشان کرد: موضوع تامین زمین برای ۶۰ خانوار معمولان که هنوز زمین برای آن در نظر گرفته نشده در دستور کار قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

بازسازی مناطق سیل زده  در سایه فعالیت جهادی محقق می شود

محمدرضا حیدری، مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس لرستان، گفت: با کار جهادی کار بازسازی و تعمیر مدارس خسارت دیده از سیل در استان انجام می شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت مشارکت خیرین در بازسازی مناطق سیل زده، افزود: کاری جهادی با کمک خیرین در نوسازی مدارس لرستان انجام خواهد شد و اصل کار بر اساس تعامل و همدلی است.

حیدری بیان کرد: امید است که در بحث جبران خسارت سیل پلدختر هم با برنامه ریزی جهادی کار کنیم تا مدارس برای مهرماه آماده شوند.

بازسازی فضای آموزشی سیل زده لرستان نیازمند حمایت و مشارکت خیران

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، هم در خصوص بازسازی مدارس مناطق سیل زده به خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: تلاش می شود با جذب حمایت مسئولان و خیران مدارس مناطق سیل زده  تا آغاز سال تحصیلی بازسازی شود.

« رضا زینی وند مقدم»، اظهار داشت: امید است با قید فوریت و با سرعت عمل و استحکام لازم، با همکاری خیرین بتوانیم درسال تحصیلی آینده دانش آموزان را در آغاز ماه مهر و بدون دغدغه به کلاس درس راهی کنیم.

وی  با بیان اینکه ۸۷ مدرسه استان در اثر سیل دچار آسیب شد که نیازمند تخریب و بازسازی هستند، فازود: 550 مدرسه هم دچار خسارت شد که نیازمند تعمییر و مرمت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: گل و لای به ۵۰۰ مدرسه استان وارد شده، که پس از لایروبی و تعمیرات به چرخه آموزش بازگشتند.

زینی وند مقدم اظهارداشت: تجهیزات آموزشی ۱۳۹ مدرسه مناطق سیلزده دچارخسارت شد.

مدیرکل اموزش و پرورش لرستان، با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای امداد رسانی به دانش آموزان سیل زده و برقراری مدارس، اضافه کرد: در این راستا ۱۰۰ کانکس، پنج هزار میز و نیمکت، ۲۴ هزار جلد کتاب درسی و اختصاص و پنجاه میلیارد ریال جهت اصلاح سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس را به مناطق سیل‌زده استان ارسال شد.

گفتنی است، امروز در مراسمی  مدرسه ۳ کلاسه مشارکتی روستای ده نوروز خرم آباد مورد بهره برداری قرار گرفت.

این واحد آموزشی در زمینی به مساحت ۱۲۷۰ متر مربع با زیر بنای آموزشی ۲۸۰ متر و با صرف ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار و با مشارکت موسسه مهرگیتی ساخته شده است .