اعتراض به ثبت‌نام ۱۲ کودک افغان در مدرسه‌ای در یزد

دریافتی از: حسین کفایت حقیقی

Picture-017

سایت محلی «میبد خبر» گزارش کرده که ثبت‌نام ۱۲ کودک افغان در یکی از مدارس «فیروز‌آباد» از توابع شهر «صدوق» در استان یزد با اعتراض گروهی از ساکنان این منطقه مواجه شده است.

این سایت روز پنجشنبه (۱۴ شهریور) گزارش کرده که ساکنان این منطقه خواستار توقف این ثبت‌نام‌ها در مدرسه «میبدی میبد» هستند.

بر اساس این گزارش معترضان همچنین پلاکاردی با این مضمون که «ما به هیچ عنوان راضی به ثبت‌نام اتباع خارجه (افغان) در این آموزشگاه نیستیم» سر در دبستان مذکور نصب کرده‌اند.

«میبد خبر» نیز همسو با ساکنان این منطقه نوشته در شرایطی که افغان‌ها دارای «آموزشگاه» و «خانه بهداشت» هستند «چرا باید آموزش و پرورش، دانش آموزان افاغنه را در مدارس سطح شهر ثبت نام نماید.»

مهاجران افغان که سال‌هاست بر اثر جنگ‌های داخلی به ایران پناه آورده‌اند با محدودیت‌ها و مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

اسکان افغان‌های مهاجر در بسیاری از شهر‌های ایران ممنوع است و سال‌هاست که برخورد‌های مناسبی با این مهاجران در بسیاری از نقاط ایران نمی‌شود. سایر تصاویر را در سایت زیر مشاهده فرمائید. استان بان 16 شهریور

منبع خبر: http://ostanban.com/node/675?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+ostanban+%28%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86+-+%D8%AA