توقف لایحه حمایت ازکودکان و نوجوانان درمجلس شورای اسلامی 10 ساله شد

لیدا اشجعی 1396/05/10

تهران- ایرنا- رییس هیات مدیره شبکه یاری کودکان کار و خیابان ازتوقف 10 ساله حمایت از کودکان و نوجوانان درمجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: با توجه به حوادث اخیر درحوزه کودکان تصویب این لایحه به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگاراجتماعی ایرنا، فاطمه قاسم زاده روز سه شنبه درنشست بررسی کودک آزاری درمحلات حاشیه و راهکارهای پیش رو که با عنوان « قربانیان خاموش» به همت جمعیت امام علمی برگزار شد، گفت: فقر اقتصادی و فرهنگی دلیل کودک آزاری ها است.
وی درادامه توضیح داد، هرچه میزان فقر درجامعه کاهش یابد و آموزش به کودک و خانواده ها آنها افزایش یابد، آزار کودکان کاهش می یابد.
وی با انتقاد به آموزش و پرورش گفت: در فضای مدارس کشور تنها دروس آموزشی به دانش آموزان آموزش داده می شود و خبری از آموزش های مهارت ها فردی و خود مراقبتی جنسی نیست؛ همچنین انش آموزان هیچ گونه شناختی از حقوق خود ندارند.
قاسم زاده با اعلام این که کودک آزادی معطوف به این سال ها نیست، گفت: رسانه های اجتماعی در رسانه ای کردن این کودک آزاری های اخیر تاثیرگذار بودند.
وی با بیان این که هم اکنون کشور سیاست مناسبی در باره حمایت از کودکان ندارد و سازمان ها دولتی به خوبی به وظیفه شان عمل نکردند، گفت: برای برون رفت از این معضل به جز نهادهای دولتی سازمان مردم نهاد نیز باید وارد عمل شوند.
وی با انتقاد از این که لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی خاک می خورد، گفت: با وجودی که ما کنواسیون منع کار کودکان را پذیرفته ایم اما شاهد کار کودکان در سخت ترین ها شغل ها همچون زباله گردی هستیم.