رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران: مجلس لایحه حمایت کودکان و نوجوانان را تصویب کند

لیدا اشجعی1396/05/10

تهران- ایرنا- رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به ضرورت تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: حتی اگر30 درصد لایحه اجرایی می شد، می توانست از بسیاری کودک آزاری ها جلوگیری کند.

سیدحسن موسوی چلک روزسه شنبه در نشست بررسی کودک آزاری درمحلات حاشیه و راهکارهای پیش روکه با عنوان «قربانیان خاموش» به همت جمعیت امام علی برگزارشد، اظهارکرد: کودک آزاری پدیده جهان شمول است، این واقعیت تلخ درگذشته بود و در آینده نیز وجود خواهد داشت و باید برای کاهش آن به آموزش روی آورد.
وی درباره فضای که پس از قتل دلخراش آتنا اصلانی کودک شش ساله پارس ابادی به وجود آمد، گفت: «ضای ملتهب و حساسی که پس از قتل این دختر شش ساله در این شهر به وجود آمد، که خانواد قاتل ازحقوق شهروندی محروم شدند و این درست نیست که تخلف یکی از افراد خانواده موجب سلب حقوق شهروندی از دیگر اعضا خانواده سلب بگیرد و سبب شد امنیت آن خانواده از بین برود».
وی با انتقاد ازتصویب نشدن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان افزود:«این به دلیل اهمیت ندادن به اموراجتماعی درکشور است و نشان از این امر دارد که حقوق کودک برای مسئولان از اهمیت زیادی برخوردار نیست و تنها به این موضوع سیاسی نگاه می شود».
این کارشناس حوزه اجتماعی گفت: مردم درباره مشکلات اجتماعی کمتر احساس مسولیت می کنند وو این امر کانملا از نظر کارشناسان اجتماعی نگران کننده است.
موسوی چلک با بیان اینکه در خانه نحوه مسواک زدن به کودکان را آموزش می دهیم ولی هیچ گونه مراقبت جنسی به آنها آموزش داده نمی شود، اظهارکرد: متاسفانه همچنان مسائل جنسی درخانه، مدرسه و جامعه تابو است.