ثبت بستری ۱۴۳ کودک کرونایی در بیمارستان تخصصی کودکان بابل

۰۲ مرداد ۱۳۹۹

ساری – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: از ابتدای اسفندماه گذشته و با شیوع ویروس کرونا تعداد ۱۴۳ کودک مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلای شهرستان بابل بستری شده بودند.

دکتر سید فرزاد جلالی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع کودکان مبتلا به ویروس کروان در بیمارستان کودکان بابل تعداد ۱۲۵ کودک با حال مساعد ۹۰ درصد ترخیص و هم اکنون ۱۸ کودک در بیمارستان کودکان امیرکلای بابل تحت درمان قرار دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه تاکنون بیش از ٢٨ هزار بیمار مشکوک به کرونا از مراکز درمانی و کلینیک‌های بابل خدمات دریافت کردند گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۲۰ بیمار کرونایی هم از بیمارستان های بابل ترخیص شده اند.

وی بیان داشت: هم اکنون تعداد افرادی که در مراکز درمانی بابل به عنوان مبتلایان مشکوک به کرونا بستری هستند به ۳۰۳ بیمار رسیده است که نسبت به ۸۰ روز گذشته که تعداد ۶۰ بیمار بستری بوده اند، بسیار نگران کننده است.

دکتر جلالی افزود: در حال حاضر تعداد ۴۲ بیمار مبتلا به کرونا در بخش های آی سی یو (ICU) بیمارستان های بابل بستری هستند.

۴۰ درصد تخت های بیمارستان ها بابل تحت اشغال بیماران کووید ۱۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه بیمارستان‌های آیت اله روحانی، یحیی نژاد، بهشتی و کودکان امیرکلا مشغول ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند گفت: در حال حاضر بیش از ٤٠ درصد تخت‌های بابل به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص دارد که ممکن است افزایش یابد.

جلالی افزود: بیمارستان های بابل در آمادگی کامل به سر می برند اما اگر تعداد بیمارانی که نیاز به بستری دارند به شدت زیاد شود به طور مسلم توان کادر درمان بیمارستان ها کاهش می یابد.

وی با بیان این نکته که روزهای سختی بر کادر درمانی تحمیل شده است گفت: آمار فزاینده بیماران بستری در شهرستان بابل انرژی زیادی از کادر درمان را می‌کاهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی از کادر درمانی بابل در روند خدمت رسانی به بیماران، گرفتار ویروس کرونا شدند و در بیمارستان های شهرستان بستری می باشند.

جلالی بیان داشت: از مردم انتظار می رود که کرونا و استفاده از ماسک و سایر توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند چرا که ماسک می تواند همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیش از ٩٠ درصد در پیشگیری از بیماری موثر باشد.