مرگ همزمان دختر و پدر در آغوش هم/ در شیراز رخ داد

۸.۱.۱۴۰۲(رکنا)

رکنا: حادثه رانندگی دختر و پدر را به کام مرگ کشاند. به گزارش رکنا، یدالهی مسئول روابط عمومی اورژانس فسا گفت: بر اثر برخورد خودرو پژو ۲۰۶ و موتورسیکلت در جاده فسا به جهرم، حد فاصل سه راهی صحرارود سرنشینان موتور سیکلت که آقای در حدود ۳۸ ساله و دختر بچه ۳ ساله اش بود در دم جان باختند و یک خانم هم مصدوم شد.

غرق شدن پسربچه 2 ساله در قلعه رئیسی/ تفریح خانواده به عزا تبدیل شد

۸.۱.۱۴۰۲(رکنا)

رکنا: سریال تلخ غرق شدگی کودکان در کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد.به گزارش رکنا، جهانبخش وحدت نژاد رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد از یک مورد غرق شدگی در استان خبر داد و گفت: متاسفانه یک مورد غرق شدگی و فوت پسر بچه دو ساله روستای کوشک غندی(قلعه رئیسی) به اورژانس ۱۱۵ گزارش شد.

(بدون عنوان)

۸.۱.۱۴۰۲(رکنا)

به گزارش رکنا، سرهنگ عظیم نیکوکار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارکنان انتظامی مستقر در ساحل دلوار حین گشت زنی ۲ کودک را در حالی که در ساحل به صورت رها شده و در حال گریه کردن مشاهده و بلافاصله اقدامات پلیسی برای پیدا کردن خانواده آنها، در دستور کار مأموران قرار گرفت.

جان باختن دو سوخت بر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی و آتش گرفتن خودرو در قطار خنجک

۸.۱.۱۴۰۲(کمپین بلوچ)

دو سوخت بر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی در قطار خنجک در آتش سوخته و جان خود را از دست دادند.به گزارش کمپین فعالین بلوچ، در تاریخ ۴ فروردین ۱۴۰۲، بر اثر واژگونی و آتش گرفتن یک دستگاه خودروی سوخت بر در قطار خنجک شهرستان زاهدان.


دو سوخت بر در آتش سوخته و جان خود را از دست دادند.هویت این سوخت بران که برادر بودند «نور بخش ناروئی»۳۳ ساله و «مهرداد ناروئی» ۱۳ ساله اهل نصرت آباد از توابع شهرستان زاهدان برای کمپین احراز شده است.طبق این گزارش، این سوختبران بر اثر شدت جراحات وارد شده توان خروج از خودرو را نداشته در آتش سوخته و جان خود را از دست دادند.لازم به ذکر است که مردم بلوچ در نواحی مرزی بلوچستان به دلیل نبود شغل مناسب و پایدار و وضعیت بد معیشتی مشغول به سوخت بری هستند که سالانه صدها سوخت بر بلوچ بواسطه حوادث جاده ای و تیراندازی بی ظابطه نیروهای نظامی کشته می شوند.

وصیت‌نامه آرتین رحمانی: مادر؛ می‌خواهم در راهی قدم بگذارم که شاید جوانی‌ام را نبینی

۸.۱.۱۴۰۲(بی‌بی‌سی)

مادر آرتین رحمانی، معترض ۱۷ ساله که در ایذه کشته شد، تصویری از دست‌نوشته پسرش منتشر کرد که بر روی آن نوشته بود: «مادر شرمنده‌ام؛ می‌خواهم در راهی قدم بگذارم که شاید جوانی‌ام را نبینی.» مادر آرتین در توضیحات تصویر نوشته: «شرمنده‌ات نخواهیم شد، روزگاراشان را سیاه خواهیم کرد.»


 

کشته و زخمی شدن چهار تن از اعضای یک خانواده با تیراندازی افراد ناشناس

۱۴۰۲/۰۱/۰۷(کمپین بلوچ)

” کمپین فعالین بلوچ” اعلام کرد: شب گذشته ۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، چهار تن از اعضای یک خانواده با تیراندازی افراد مسلح ناشناس کشته و زخمی شدند.هویت کشته شدگان “چنگیز و حامد بامری” فرزند نصیر و زخمی های این تیراندازی مادر و خواهر خردسال آنها عنوان شده است. ادامه‌ی مطلب

یک «مهمونی» حاشیه‌ساز

۴.۱.۱۴۰۱(رادیوفردا)

پخش قسمت اول از مجموعه نوروزی «مهمونی»، کار تازه ایرج طهماسب بازیگر و کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی کودک و نوجوان با واکنش‌های تندی مواجه شده است.در بخشی از این برنامه مجری برنامه با مهمان بحثی را درباره «بیرون رفتن، برنگشتن و گرفتن خواهر» او پیش می‌کشد، موضوعی که منتقدان آن را یادآور حوادث رخ داده در اعتراض‌های سراسری ۱۴۰۱ می‌دانند و آقای طهماسب را به آنچه «دهن‌کجی» و «بی‌حرمتی» به قربانیان خشونت‌های حکومتی این اعتراض‌ها توصیف شده، متهم می‌کنند. ادامه‌ی مطلب

نسل‌های جدید کم شنواتر می‌شوند/تولد سالانه ۶۰۰۰ هزار نوزاد مبتلا

 

۶.۱.۱۴۰۲(دیده‌بان ایران)

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ طرح پیشگیری از معلولیت شنوایی نوزادان که در قالب یک طرح از سال ۱۳۸۴ در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته ادامه‌ی مطلب

عدم رسیدگی پزشکی؛ جان باختن کودک بلوچ بر اثر سوختگی در زاهدان

۲۶.۱.۱۴۰۱(کمپین بلوچ)

یک کودک بلوچ بر اثر سوختگی و عدم رسیدگی پزشکی در زاهدان جان باخت.به گزارش کمپین فعالین بلوچ، در تاریخ ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۱، یک کودک بلوچ در خاش که دچار سوختگی شده بود. ادامه‌ی مطلب

خالد محمودی جوان ۱۸ ساله اهل روانسر پس از ۴ ماه با وثیقه آزاد شد

 

 یک‌شنبه ۶.۱.۱۴۰۲(هنگاوه)

خالد محمودی جوان ۱۸ ساله اهل روانسر و ساکن جوانرود که در جریان مقاومت مردمی این شهر توسط نیروهای حکومتی ربوده شده بود، پس از بیش از چهار ماه بازداشت با وثیقه و موقتاً از زندان دیزل‌آباد کرمانشاه (کرماشان) آزاد شد.


بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ (۲۶ مارس ۲۰۲۳)، خالد محمودی جوان ۱۸ ساله اهل روانسر پس از بیش از ۴ ماه بازداشت با وثیقه و موقتاً تا پایان مراحل دادرسی از زندان دیزل‌آباد کرمانشاه آزاد شد. خالد محمودی اهل روستای “شانرَش” از توابع شهرستان روانسر روز سه‌شنبه ١ آذر ماه ١۴٠١ (٢٢ نوامبر ٢٠٢٢) پس از ربوده شدن توسط نیروهای حکومتی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در کرمانشاه منتقل شد.قابل‌ذکر است که این جوان ۱۸ ساله در ایام بازداشت به‌شدت زیر شکنجه قرار گرفته و ناچار به اعتراف اجباری علیه خود در مقابل دوربین شده است که این اعتراف اجباری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.خالد محمودی در ایام بازداشت از حق دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده‌اش محروم بوده و توسط نیروهای حکومتی به همکاری با احزاب کُردستانی اپوزسیون حکومت متهم شده است.